Подкаст: Відтворювати в новому вікні | Скачати (15.2MB) | Репост
«Нещодавно проходив Прайд, минулого року це була одна з подій із найсильнішим впливом на читачів, на фейсбук-аудиторію. Було надзвичайно цікаво подивитись, як зараз змінилася ця ситуація», — говорить Артем Захарченко.
«Цього року ми бачимо, що ситуація дуже змінюється. Якщо брати кількість новин, які мали величезне значення поширення, то в минулому році їх було більше десятка тільки з УП, увага до них була за два-три тижні. Це більш, ніж 600 взаємодій в мережі Фейсбук (лайки, перепости, коментарі). Тепер ми зафіксували таке значення лише в двох новин і лише в день Прайду в неділю. Якщо брати дискусії, в Фейсбуці цю тему обговорювали, звичайно, набагато більше. Кількість постів була приблизно на тому ж рівні, але інтенсивність обговорення була суттєво меншою», — продовжив Артем Захарченко.
Центр контент-аналізу опрацював 400 постів про «Прайд», що отримали найбільше лайків, перепостів і коментарів. На них припало понад 48 тис взаємодій або по 120 на пост (минулого року показник був щонайменше вдвічі більшим).
«Також ми проаналізували тональність загалом. Близько 62% були скоріше позитивно налаштовані і позитивно відгукувалися щодо Прайду, ЛГБТ. Якщо брати саме Прайд, тут цікаво розподілилися теми щодо яких люди висловлювалися. В негативному ключі абсолютна більшість засуджувала власне Прайд, але не торкалася теми ЛГБТ. Можна зробити висновок, що ставлення негативне саме до цієї події, а не до людей з іншою орієнтацією. Досить поширена теза: «Займайтесь чим завгодно, але щоб я цього не бачив або не бачила».
Також під час моніторингу було виявлено:
— Хоча постів було з негативом щодо Прайду було менше, але коментувалися і «лайкалися» вони сильніше. Тобто люди не настільки сильно схвильовані, щоб писати власний пост, але їхнє ставлення нікуди не ділось.
— Стосовно позитиву щодо Прайду, то коментованість та кількість лайків була суттєвою меншою, але досить багато, в тому числі, відомих людей вважали за потрібне написати, що вони позитивно ставляться до Прайду та до прав людини.
— Цього разу сильніше спрацювали не так інформаційні кампанії, скільки готовність поліції чітко захищати права і Прайд. Минулого року було набагато більше спроб силовим чином взаємодіяти з Прайдом з боку націоналістів, цього року всі розуміли марність таких спроб. Навіть ідеї того, що націоналісти якимось чином збираються блокувати ходу чи якось їй протидіяти, фактично зовсім не обговорювалися.
— Ми ділили дискусію на чотири сегменти: обговорення власне Прайду, обговорення ЛГБТ, обговорення влади, обговорення націоналістів. Обговорення націоналістів, як і влади, було на мінімумі, порівняно з першими двома темами.
— Тези націоналістичних організацій, правих політиків, обговорювалися набагато сильніше і викликали набагато більшу реакцію аудиторії, ніж тези релігійних діячів.
Повну версію розмови слухайте в доданому звуковому файлі.
Be the first to comment on "Як в українському сегменті Фейсбуку обговорювали КиївПрайд? Дослідження"