Чому підвищення стипендій не вирішить проблему непопулярних спеціальностей?

Єгор Стадний, експерт центру «CEDOS», говорить про нову стратегію нарахування стипендій.

Єгор Стадний: Стипендії не зроблять достатньо високими. Їх платитимуть не настільки меншій частині студентів, щоб стипендії значно зросли.

Основним тягарем в стипендійному фонді мали б бути соціальні виплати. Наші дослідження соціально-економічного стану студентів показали, що академічна стипендія часто надається тим, хто в матеріальному плані її не потребує. Більш заможні можуть собі дозволити більше репетиторів, більш заможні походять з родин з вищим соціальним капіталом, з вищою освіченістю, більш заможні можуть краще складати ЗНО, вступати на бюджет та отримувати стипендію.

Ми штучно створюємо бар’єри перед студентами. Ми — бідна країна. Пріоритетом має бути соціальна стипендія. Вона має бути адресною. Вона має розподілятися за доходами родин, які утримують студентів, враховувати той фактор, що людина з іншого міста. Я мрію про те, щоб стипендія враховувала споживчий кошик у різних містах.

Міністерство освіти намагається переконати мінфін забрати кошти з соціальних стипендій і перекинути на академічну стипендію. Ми вважаємо, що це помилка.

Соціальна стипендія — це соціальна допомога.

Ми можемо мотивувати студента добре вчитися, даючи йому солідну суму грошей. Академічних стипендій не має бути 43%. Їх має бути мало, але вони мають бути високими.

Євгенія Гончарук: Хотілося б поговорити про підвищені стипендії для окремих спеціальностей на 50%. Ідеться про вчителів біології, хімії тощо.

Єгор Стадний: Бажаний ефект — більша кількість абітурієнтів кращої якості. Кількість випускників і абітурієнтів падає. Якісний показник падає. Причини цього падіння набагато сильніші, ніж ефект підвищених стипендій. Основним фактором, який відштовхує хороших абітурієнтів, є зарплата вчителя. Це тільки один з факторів.

Я б не грався з підвищенням стипендій.

Соціальні стипендії мають бути адресні та диференційовані. Якщо родина з двох батьків отримує більше 5 тисяч гривень, то дитина не може претендувати на соціальну стипендію. Вимоги щодо успіхів у навчанні мають бути, але вони повинні бути нижчі, ніж щодо академічної стипендії.

About the Author

Громадське Радіо
Подкасти радіомережі “Громадське радіо” (м. Київ та область – 70,4 МГц (УКХ); м. Волноваха – 66,05 МГц (УКХ) та 103,8 МГц (FM); м. Краматорськ – 103,2 МГц; м. Красноармійськ – 99,6 МГц; м. Старобільськ – 90,2 МГц; с. Широке – 101,8 МГц; смт. Біловодськ – 92,6 МГц; смт. Білолуцьк – 100 МГц; смт. Зоринівка – 103,7 МГц). Сайт: hromadske.radio

Be the first to comment on "Чому підвищення стипендій не вирішить проблему непопулярних спеціальностей?"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*