Подкаст: Відтворювати в новому вікні | Скачати (21.9MB) | Репост
У студії «Громадського радіо» — заступниця міністра аграрної політики та продовольства України з питань європейської інтеграції Ольга Трофімцева.
Вікторія Єрмолаєва: Хто від України представляв свої товари на цій виставці?
Ольга Трофімцева: «БіоФах» 2017 — виставка, що за обсягами продуктів органічного походження займає друге місце у світі. Україна вчетверте брала участь у цій виставці. Кожен рік кількість виробників від України збільшується. Цим ми завдячуємо нашим міжнародним партнерам. Український органічний ринок досить молодий. Тобто розвиток органічного сільського господарства у нас почався не так давно. Органічне сільське господарство отримало серйозний імпульс завдяки швейцарському проекту «FiBL», який прийшов в Україну і почав консолідувати навколо себе стейкхолдерів органічного ринку.
Цього року на виставці «БіоФах» 2017 у Національному українському павільйоні було представлено 17 виробників. Були ще окремі компанії. Тобто загалом було біля 20 українських виробників.
Я була на цій виставці. Вперше хтось з представників міністерства був офіційно присутній у Національному павільйоні. Це було дуже позитивно оцінено нашими європейськими партнерами і українськими учасниками.
Всі 17 представлених українських компаній — це компанії, які або вже експортують у Європейський Союз, або за один крок до експорту. Переважно це були експортери сировини, які виробляють в Україні і готові органічні продукти. Але в Європейський Союз ми поки експортуємо в основному сировину. Наприклад, пшеницю, спельту, овес.
Любомир Ференс: Тобто виробниками є великі агрохолдинги?
Ольга Трофімцева: Ні. Цікава відмінність органічного сільського господарства полягає в тому, що воно є цікавим для малого і середнього бізнесу. Органічне сільське господарство завдяки досить високій рентабельності є привабливим з погляду економічного і соціального елементів. Органічні сільськогосподарські компанії ставлять більш високу планку стандартів виробництва. Органічний ринок більш прозорий в порівнянні з іншими секторами. Ми спостерігаємо збільшення зацікавленості аграрних холдингів у органічному виробництві. Аграрним виробництвом займаються зокрема «Сварог Вест Груп» і «Агротрейд».
Минулого місяця на Органічному конгресі в Києві у одного з виробників органічних сільськогосподарських продуктів попросили назвати рентабельність виробництва. Знаєте, якою є рентабельність органічного сільськогосподарського виробництва? 300%. Можливо, це справедливо для однієї компанії. У когось буде менше. Але порядок цифр приблизно такий.
Любомир Ференс: Органічні продукти — це ті, які виготовляються без біохімікатів і пестицидів?
Ольга Трофімцева: Є певний перелік засобів захисту рослин, які можуть застосовуватися. Але цей перелік є дуже обмеженим, і все це дуже чітко контролюється сертифікуючими і контролюючими органами.
Любомир Ференс: Тобто пересічна бабуся на базарі, яка не користується хімією, є стейкхолдером органічної продукції, так?
Ольга Трофімцева: Ні. Загальний рівень освіченості щодо органічного сільського господарства серед кінцевих споживачів в Україні є дуже низьким.
На сьогоднішні день в Україні є близько двохсот міжнародно визнаних виробників органічної продукції. Це означає, що вони контролюються органами сертифікації і контролю, які визнаються Європейським Союзом і США. Тому те, що ви бачите в еко-лавці, часто є введенням покупця в оману.
Насправді, кількість сертифікованих органічних продуктів є значно меншою.
Якщо ви бачите на товарі європейський зелений листочок — символ органіки, значить, це органічна продукція, яка відповідає європейським стандартам якості.
Вікторія Єрмолаєва: Українські виробники органічних продуктів отримують дозвіл від Європейського Союзу?
Ольга Трофімцева: Всі вони визнані Європейським Союзом. У нас нерозвинений внутрішній ринок органіки. Фактично, його немає. Це пов’язано з низькою купівельною спроможністю населення. В минулому році експерти оцінювали об’єм нашого органічного ринку в 17 млн. євро. Для порівняння, одна Німеччина — це більше 9 млрд. євро на рік. Хоча 9 млрд. євро в Німеччині — це не більше 3% від загального споживання.
Вікторія Єрмолаєва: Чому українському середньому та малому бізнесу простіше знайти свого покупця в Європі?
Ольга Трофімцева: Лідерами споживання органічної продукції у світі є Західна Європа (40%), Північна Америка — Канада і США (44%), Японія і Корея (5%). Український виробних орієнтований на попит. Де є попит, туди і йде продукція.
Be the first to comment on "Рентабельність органічного сільгоспвиробництва складає приблизно 300%, — Трофімцева"