Подкаст: Відтворювати в новому вікні | Скачати (15.5MB) | Репост
При проведенні тендеру на право впроваджувати MNP (послугу зміни оператора без зміни номера) в Україні двоє учасників настільки хотіли перемогти, що почали судову тяганину, розповідає Вадим Гулько. У вівторок Київський господарський суд вирішив, яка із компаній має цим займатися.
Тетяна Трощинська: Що вже зроблено для реалізації MNP?
Вадим Гулько: У компанії-переможця є 85 днів, щоб побудувати централізовану базу даних і налаштувати програмне забезпечення саме для України. Тому ми очікуємо, що у квітні ця послуга буде доступна.
Андрій Куликов: А в чому українська специфіка?
Вадим Гулько: У тому, що в Україні ніколи не було цієї послуги. Не маючи аналогів, ми запросили учасника, який має систему, що вже впроваджувалася в інших країнах.
Андрій Куликов: За досвідом інших країн, наскільки реальними є часові рамки у 85 днів?
Вадим Гулько: У деяких країн це тривало до року. Ми розуміємо, що після запуску ми будемо виправляти якісь огріхи, долагоджувати ― це процес, який ми будемо постійно вдосконалювати.
Тетяна Трощинська: Що мають робити мобільні оператори? Змагатися за кращий тарифний план?
Вадим Гулько: Вони розуміють, що ця послуга впроваджується, і відповідно, їм треба ще більше застосовувати фантазію, щоб втримати тих абонентів, яких мають, і придумувати хитрощі, щоб відхопити абонентів в іншого оператора.
Тепер це буде дуже просто, тому що не буде психологічного бар’єру, що цей номер знають усі колеги, друзі, бабусі, і тому його не можна змінювати.
Тетяна Трощинська: Український центр радіочастот тільки модерує цей процес чи щось фінансує?
Вадим Гулько: Закупівля обладнання для централізованої бази даних відбуватиметься за наші кошти. Але в подальшому буде певний тариф за користування цією базою, який сплачуватимуть мобільні оператори.
Тобто буде централізована база даних, і в кожного мобільного оператора буде своя локальна база даних. Наше завдання ― щоб була взаємодія між локальними базами, тобто номер одного оператора міг перенестися до іншого.
Тетяна Трощинська: Витрати операторів будуть високими? Це може позначитися на тарифах?
Вадим Гулько: Ми зараз вкладаємо у це 39 млн грн. Для операторів вартість на рік складатиме кілька мільйонів ― це копійки.
Тетяна Трощинська: Що потрібно буде робити користувачам, щоб закріпити за собою номер і змінити тариф?
Вадим Гулько: Спочатку потрібно буде подати заявку, у якій треба вказати, у якого оператора ви зараз і до якого оператора хочете, який у вас номер і який тарифний план хочете обрати. Заявка може бути надіслана в електронному вигляді.
Потім оператори між собою узгоджують, чи немає технічних проблем для передачі номера. Тоді оператор, який приймає номер, телефонує до абонента і каже: приходьте до нас, щоб підписати договір і отримати нову карточку, а також визначитись, коли перенести номер ― це можна зробити протягом 3 робочих днів або при бажанні відстрочити, якщо користувач, наприклад, хоче побути з чинним оператором до кінця місяця.
Андрій Куликов: За абонентів почнеться неабияка боротьба, і засипання їх СМС-ками може посилитися.
Вадим Гулько: Я як споживач сподіваюся, що буде запекла боротьба, тому що тоді я зможу отримати кращі послуги, нижчі тарифи або і те, і те.
Андрій Куликов: Чи можлива антиконкурентна змова операторів?
Вадим Гулько: Мобільний ринок надзвичайно конкурентний. Якби споживачами було декілька фірм, там це було б можливо. А коли споживач хоче зекономити кожну копійку, домовитися не дуже вдасться.
Тетяна Трощинська: Що ви контролюватимете як адміністратор?
Вадим Гулько: Ми будемо контролювати, щоб вчасно процедура перенесення номера дотримувалася вчасно і щоб не було безпідставних відмов.
Тетяна Трощинська: До кого можна буде звертатися зі скаргою про відмову у перенесенні номера?
Вадим Гулько: У тому числі до нас. Однак я думаю, що після налагодження процесу все проходитиме автоматично, і не буде ніяких проблем, крім технічних.
Тетяна Трощинська: Чому 16 років не вдавалося це зробити?
Вадим Гулько: Я сам цього не розумію. Найпростіше пояснення ― не було політичної волі.