Подкаст: Відтворювати в новому вікні | Скачати (15.3MB) | Репост
Єгор Стадний, експерт центру «CEDOS», говорить про нову стратегію нарахування стипендій.
Єгор Стадний: Стипендії не зроблять достатньо високими. Їх платитимуть не настільки меншій частині студентів, щоб стипендії значно зросли.
Основним тягарем в стипендійному фонді мали б бути соціальні виплати. Наші дослідження соціально-економічного стану студентів показали, що академічна стипендія часто надається тим, хто в матеріальному плані її не потребує. Більш заможні можуть собі дозволити більше репетиторів, більш заможні походять з родин з вищим соціальним капіталом, з вищою освіченістю, більш заможні можуть краще складати ЗНО, вступати на бюджет та отримувати стипендію.
Ми штучно створюємо бар’єри перед студентами. Ми — бідна країна. Пріоритетом має бути соціальна стипендія. Вона має бути адресною. Вона має розподілятися за доходами родин, які утримують студентів, враховувати той фактор, що людина з іншого міста. Я мрію про те, щоб стипендія враховувала споживчий кошик у різних містах.
Міністерство освіти намагається переконати мінфін забрати кошти з соціальних стипендій і перекинути на академічну стипендію. Ми вважаємо, що це помилка.
Соціальна стипендія — це соціальна допомога.
Ми можемо мотивувати студента добре вчитися, даючи йому солідну суму грошей. Академічних стипендій не має бути 43%. Їх має бути мало, але вони мають бути високими.
Євгенія Гончарук: Хотілося б поговорити про підвищені стипендії для окремих спеціальностей на 50%. Ідеться про вчителів біології, хімії тощо.
Єгор Стадний: Бажаний ефект — більша кількість абітурієнтів кращої якості. Кількість випускників і абітурієнтів падає. Якісний показник падає. Причини цього падіння набагато сильніші, ніж ефект підвищених стипендій. Основним фактором, який відштовхує хороших абітурієнтів, є зарплата вчителя. Це тільки один з факторів.
Я б не грався з підвищенням стипендій.
Соціальні стипендії мають бути адресні та диференційовані. Якщо родина з двох батьків отримує більше 5 тисяч гривень, то дитина не може претендувати на соціальну стипендію. Вимоги щодо успіхів у навчанні мають бути, але вони повинні бути нижчі, ніж щодо академічної стипендії.
Be the first to comment on "Чому підвищення стипендій не вирішить проблему непопулярних спеціальностей?"