Подкаст: Відтворювати в новому вікні | Скачати (25.7MB) | Репост
Тетяна Трощинська: 27 квітня, після затримання голови екологічної комісії Київської облради почалися обшуки. Що це було?
Олександр Горган: Досі триває слідство по факту кримінального правопорушення. Є підозра щодо причетності депутата облради, голови комісії з питань екології, до отримання хабаря за надання дозволу на використання природних ресурсів.
Тетяна Трощинська: Як вам працюється з обласною радою? Це рідкісна ситуація, коли БПП ― владний блок ― в опозиції в облраді.
Олександр Горган: Обласна рада ― це не політичний орган. Більшість питань господарського характеру, вони стосуються соціально-економічного розвитку регіону. Рішення, які приймає облрада, зазвичай стосуються принципу розподілу місцевого бюджету.
Який взагалі принцип роботи з облрадою ― стане відомо після 19 травня, тому що в цей день облрада буде визначатися з приводу підтримки ініціатив, які внесла КОДА.
З самого початку я як керівник виконавчого органу оголосив принципи, на яких державна влада повинна формувати державну політику в регіоні. Також було вказано на межі компромісів, які ми маємо знаходити з органами місцевого самоврядування.
Зараз ми опираємося на багатьох депутатів облради як на експертів, які краще знають ситуацію в окремих регіонах Київщини, і частина програм, які ми внесли від імені державної влади, згенеровані депутатським корпусом.
Ми знайшли синергію наших компетенцій, тому частина програм, винесених на розгляд облради, напрацьовані депутатськими фракціями.
Тетяна Трощинська: Чому, на вашу думку, БПП набрав у Київській області не стільки, як «Самопоміч» чи «Батьківщина»?
Олександр Горган: БПП переміг на виборах ― у нас найбільша фракція в облраді, близько 26%. Ми не сформували більшість, тому що була відсутня політична воля попереднього керівництва КОДА.
Це керівництво пішло за принципом не загострювати стосунки з представниками інших політичних партій, щоб мати можливість у комфортному режимі здійснювати мінімальну кількість програм, які забезпечують стабільний соціальний розвиток Київщини.
Тетяна Трощинська: Обрання Кононенка головою обласної організації БПП можна вважати вступом важковаговика в Київську область у зв’язку з потужною опозицією в облраді?
Олександр Горган: З моменту мого призначення на посаду голови ОДА я регулярно звертався й отримував підтримку від народного депутата Ігоря Віталійовича Кононенка. Для нього Київська область не є новою, він знає всю проблематику.
Ігор Кононенко уже проявив свою активність у сприянні Київщині, особливо у вирішенні пріоритетних питань.
Діяльність Кононенка у лобіюванні інтересів Київщини дуже відчутна: він посприяв тому, щоб митний експеримент був поширений на всі регіони. Завдяки цьому Київська область отримує можливість витратити більше 1 млрд грн на ремонт доріг загального користування.
Василь Шандро: Як будуть відзначати дати, пов’язаних з ІІ Світовою війною, на Київщині?
Олександр Горган: 5 травня відбувся основний захід, який відбувається у рамках відзначення перемоги людства над фашизмом. Акцент був на новому підході, який культивує державна влада для відновлення історичної справедливості.
Потрібно визнавати, що Україна у ті часи опинилася між фашистським молотом і більшовицькою наковальнею. Сьогодні держава вказує на безсумнівний внесок українського народу у складі інших збройних формувань у перемозі над фашизмом, тому що з ними боролися як бійці Червоної армії, так і бійці УПА.
В останні роки з’являється все більше «ветеранів», але в Київській області ця риторика присікається тим, що ветеранські організації тісно співпрацюють із владою, і саме учасники бойових дій виокремлені і в зоні особливої підтримки.
Тетяна Трощинська: Чому програма називається «Нульова смертність на дорогах Київщини»? Тут ця проблема особливо гостра?
Олександр Горган: Смертність на дорогах України загалом є колосальною проблемою. Ці втрати є неспіврозмірними навіть із втратами, які несе Україна у зв’язку з АТО.
5 районів Київської області ― Києво-Святошинський, Бориспільський, Броварський, Білоцерківський і Васильківський ― генерують 64% всіх втрат, які стаються протягом у вигляді смерті чи каліцтва.
Це серйозний виклик, тому що ці каліцтва спричиняються прогнозованою аварійністю одних і тих самих доріг загального користування. Усунути цю аварійність зовсім нескладно.
На прикладі цієї програми ми показуємо нові методики соціальної інженерії в Україні. Органи держвлади за умови низьких зарплат не можуть розраховувати, що компетенції держслужбовців є достатніми, щоб генерувати якісний актуальний програмний продукт. Для держави у таких умовах має бути нормальною практикою оплата експертних програмних рішень з боку експертних середовищ.
На цей рік ми передбачили фінансування цієї програми у розмірі 10 млн грн, але ця програма буде охоплювати 4 напрямки, які дають можливість залучати позабюджетне фінансування, співфінансування місцевих бюджетів, благодійну допомогу і волонтерство.
Engineering ― створення безпекових елементів інфраструктури (островців безпеки, контрастних зон пішохідних переходів) ― це видатки, які будуть здійснюватися з обласного й місцевих бюджетів.
Enforcement ― залучення більшої роботи поліції з превентивних заходів ― прогнозована витратна частина.
Education звертає на себе особливу увагу. Цей розділ передбачає освіту і просвіту учасників дорожнього руху. Звичайно, ми будемо проводити це за Спільнокошт грантових організацій.
Emergency response ― дуже важлива складова. Це новий підхід у роботі екстрених служб задля підвищення рівня реагування на нещасні випадки. З цим пов’язана інша програма, спрямована на створення інноваційного диспетчерського пункту, який в рази збільшить оперативність реагування служб медичної екстреної допомоги.
Василь Шандро: Чи залучена Київщина до Євробачення?
Олександр Горган: Київщина залучена в першу чергу як велика локація, яка може приймати гостей-глядачів. На Київщині функціонує 255 готелів. 146 готелів були спрофільовані на прийом гостей з України і з-за кордону. Однак потенціал приймати туристів значно перевищує туристичний потік.
Тетяна Трощинська: Ваші фото на велосипеді в Інтернеті ― для піару чи серйозне захоплення?
Олександр Горган: Я спортсмен, тріатлоніст. Велосипед ― моя пристрасть. Зелений велотуризм у Київській області дуже перспективний напрямок, який поєднує змістовне дозвілля й активний фізичний відпочинок.
У Вишгороді нам вдалося налагодити велосипедний туризм таким чином, що він функціонує без втручання влади і приносить значні прибутки у бюджети віддалених сіл. Якщо в село приїжджає група з 30 осіб, за 2 дні кожен турист залишає близько 1000 грн. Ці гроші працюють у режимі доходу самозалучених фізичних осіб і не оподатковуються.
Василь Шандро: Чи є проблема «чорного» громадського транспорту актуальною для Київщини?
Олександр Горган: Транспортна галузь є драйвером розвитку економіки і соціальної сфери нашого регіону. З 1 700 000 мешканців 300 000 приїжджають щодня на роботу. Від якості надання транспортних послуг залежить розвиток економіки і відчуття якості життя.
Попри це, фактично всі маршрути Київської області ділять за межами органів державної влади, на «воровських сходках», потім «перемагають» на фіктивних конкурсах і в транспорті, що не відповідає технічним вимогам, перевозять сотні тисяч мешканців Київщини без оподаткування і без гарантії якості сервісу і безпеки пасажирів.
У нас формується новий конкурсний комітет, оголошено нову маршрутну мережу. У цьому році буде розіграно 172 маршрути.
Це викликає шалений спротив з боку перевізників. Вони звикли носити готівкою близько мільйона хабаря в адміністрацію, півроку ніхто гроші в них не бере. Вони розгублені ― що їх чекає.
Вони приходили до мого заступника, кинули йому під ноги спортивну сумку з готівкою. Якщо ми напишемо заяву про дачу хабаря, що буде важко довести ― під час цього театрального жесту люди не формулювали ніяких вимог ― потім буде змога посадовців ОДА щодня тягати на багатогодинні допити, зустрічні процеси щодо захисту честі і ділової репутації.
У нас плідна співпраця з Міністерством інфраструктури. На виході ― реалізація наших пропозицій щодо нейтралізації корупційних елементів у конкурсних процедурах, які давали можливість спекулювати перевізникам.
Наприклад, була прийнята норма, коли перевізник мав фору в 11 балів, якщо він вже їздить по маршруту. Це «цементувало» право возити людей по маршруту за одним перевізником. Ми домагаємося, щоб подібні механізми були скасовані.
Василь Шандро: 6 лютого ви закликали перевізників повернути ціни на проїзд до рівня, що передував необґрунтованому подорожчанню. На цей заклик відгукнулися?
Олександр Горган: Кілька компаній-перевізників повернули ціни. Йшла мова про тре, що тарифи потрібно обґрунтувати, що громадськість повинна бути проінформована. Людям потрібно пояснити, за що вони платять більше.
Тетяна Трощинська: Як відбувається процес надання земельних ділянок воїнам АТО?
Олександр Горган: Київська область є беззаперечним лідером в програмі надання земельних ділянок учасникам АТО. Звичайно, це відбувається не без проблем: Київська область є лідером щодо мобілізаційних показників.
Дуже гладко відбувається надання земельних ділянок органами місцевого самоврядування тим, хто проживає в Київській області, і значно гірше ― згідно з рішеннями державних органів.